معرفی کتاب

معرفی کتاب

کتاب را باید ترویج کرد
معرفی کتاب

معرفی کتاب

کتاب را باید ترویج کرد

ازدواج جوانان و میانجیگری در این کار خیر

تشویق جوانان به ازدواج و ارزش و پاداش میانجیگری در این کار خیر

امام صادق (ع) فرمود: جوانی از انصار نزد رسول خدا(ص) آمد و از نیازمندی خود نزد وی شکایت کرد. آن حضرت به وی فرمود: ازدواج کن. پس جوان [در فرصت دیگر] گفت: من [ازدواج نکرده] شرم دارم نزد پیامبر(ص) بروم. پس مردی از انصار به وی پیشنهاد ازدواج داد و گفت: دختری زیبارو دارم؛ آن‌گاه وی را به ازدواج آن پسر درآورد و پس از این ازدواج خدا روزی جوان را گسترش داد و نزد پیامبر(ص) آمد و وی را از حال خود باخبر ساخت. رسول خدا(ص)فرمود: ای گروه جوانان! بر شما باد به همسر گزیدن.
چنان که امام باقر (ع) پس از ترغیب مردی به همسرگزینی و بیان برخی از آثار آن، به نقل از رسول خدا(ص) فرمود: همسر برگزینید که مایه افزایش روزی شماست.
شایسته است مسلمانان در انجام کار خیر و برآوردن حاجت دیگران، وساطت کرده و مشکلات آنان را حل کنند. رسول خدا(ص) فرمود: بهترین مردم کسی است که به مردم سود برساند، آنان را به هم نزدیک کند و در امر خیر، آن‌ها را یاری کند.
امیرمومنان (ع) می‌فرماید: بهترین شفاعت آن است که میان دو نفر در ازدواج میانجیگری کنی تا خدا آن دو را گرد هم آورد.
پاداش وساطت در ازدواج بهره‌مندی از لطف خدا در قیامت: امام صادق (ع) فرمود: هر کس زمینه ازدواج مجردی را فراهم کند، از کسانی است که خدا در روز قیامت به او نگاه [لطف‌آمیز] می‌کند.
ازدواج با همسران بهشتی: رسول خدا(ص) فرمود: هر کس در ازدواج حلالی بین دو نفر اقدام کند تا اینکه خدا آن دو را گرد هم آورد، خدا در روز قیامت همسری از حورعین به ازدواج او در‌آورد. --------------------------------------------------------------
منبع: کتاب مفاتیح الحیات،حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی         
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد